top of page

Atina'dan Yunanistan I Atina Semtleri #4 I Metaxourgeio

Bu videomuzda ismi zor, tarihi gelgitli bir Atina semtinde dolanıyoruz. İlk ipek dokuma fabrikasının kurulmasıyla, şehrin önemli işçi semtlerinden biri olmuş Metaxourgeio bugün yaşadığı çalkantılı günlerin mirasını bırakıyor bize. Kimilerine göre tekinsiz, kimilerine göre tehlikeli, kimiler içinse gerçek bir Atina yansıması bu semt

Atina'dan Yunanistan I Atina Yürüyüş Rotası #2 I Plaka & Anafiotika

İkinci yürüyüş rotamızı, Atina'nın en turistik semti Plaka'yı ve onun içinde bulunan Anafiotika'yı gezerek gerçekleştirdik. Anafi Adası'ndanki inşaat işçilerinin şehre çalışmaya geldiklerinde kendileri için inşa ettikleri Anafiotika mahallesinde ve Plaka'da gezmek isteyenler için videomuz yayında.

Atina'dan Yunanistan I Atina Yürüyüş Rotası #1 I Syntagma - Monastiraki - Omonia

Atina'nın üç önemli meydanını ve o meydanları birbirine bağlayan caddeleri tanıtıyoruz size bu videomuzda. *Parlamento binasının bulunduğu şehrin kalbi Syntagma Meydanı *Şehrin turistik merkezi Monastiraki Meydanı *Her daim kalabalık ve canlı mı canlı Omonia Meydanı

Atina'dan Yunanistan | Kültür Sanat | Marinella & Eleni Vitali & Glykeria

Yunan müziğinin önde gelen kadın seslerinden Marinella, Eleni Vitali ve Glykeria 2018'e girdiğimiz şu günlerde her Cumartesi ve Pazar, Atina'nın ünlü performans merkezlerinden Gazi Live'de muhteşem bir şov sergiliyorlar.

72 Saniyede Chania

Girit'in (bizce) en güzel şehri Chania (Hanya) sokaklarında, sahillerinde dolanmak isteyen varsa, 72 saniyelik videomuz izlenmeye hazır.

Loutraki ve Çevresi

Atina'ya bir saat uzaklıkta bulunan, termal sularıyla meşhur bir sahil kasabasında, Loutraki'deyiz bu videomuzda. Kasabanın sadece kendisini gezmekle kalmadık, çevresinde ve yakınlarındaki Vouliagmeni Gölü'ne, Melagavi Burnu'na ve Perachora Yarımadası'nda bulunan Heraion Antik Kenti'ne de uğradık.

Selanik

Yine dayanamadık düştük yollara. Bu videomuzda Yunanistan'ın ikinci en büyük şehri, güzeller güzeli Selanik'te dolanıyoruz. Sekiz buçuk dakika bu şehri anlatmaya ve her köşesini gezmeye yetmedi elbet ama elimizden geleni yaptık. Buyrun bizimle Selanik sokaklarına!

Monemvasia

Yunanistan'ın Lakonia bölgesinde bulunan Monemvasia sokaklarında geziniyoruz bu defa. Mora yarımadasının doğu kıyılarına sadece 200 metrelik bir köprüyle bağlı olan bu adada ortaçağdan günümüze bir yolculuk yapıyoruz.

Limni

İlk defa bir videoda Atina dışına çıkıyoruz. Eğriboz Adası'nın kendi halinde bir sahil kasabasına düştü bu sefer yolumuz. Limni'deyiz. 2000 kişilik bu küçük kasabayı bizimle beraber gezmeye ne dersiniz?

Atina'da Mahalle Gezmeleri #3

​Bu defa Cumhurbaşkanlığı Sarayı, Başbakanlık Konağı, Atina Konservatuarı gibi ikonik binaların olduğu Rigilis'e düştü yolumuz. Hemen yakınındaki National Garden - Ulusal Bahçe patikalarına da adım attık, Atina'nın nefes alınan nadir yerlerinde yürüdük. Rigilis'ten Syntagma'ya yürüyen askerleri de görüntüledik.

Atina'da Mahalle Gezmeleri #2

Mahalle gezilerinde ikinci durağımız Kolonaki. Atina'nın özellikle 90'larda oldukça popüler olan bu semti günümüzde de eskisi kadar olmasa da rağbet görüyor. Biz de biraz dolanıp sizlere Kolonaki'yi tanıtmak istedik. İyi seyirler.

Atina'da Mahalle Gezmeleri #1

Mahalle gezilerine başlıyoruz. Atina'nın ilk uluslararası zincir oteli Hilton çevresinde dolandık bugün. Mahalleye de ismini veren otelin çevresinde bulunan ünlü Running Man heykeli, çok yakınındaki konser salonu Megaro Mousikis ve parkı, Amerikan Büyükelçiliği de kameralarımıza takıldı. Atina'da küçük küçük yürüyüşlere devam edeceğiz, takip etmeye devam edin.

Lykavittos Tepesi / Lykavittos Hill

Atina'nın en yüksek tepesine, güneşli bir kış gününde yürüdük. Pangrati'den yola çıkıp, Kolonaki sokaklarında dolandık ve biraz yorucu bir tırmanış sonrası kendimizi Lykavittos'da bulduk. Günü batırdık, Atina'ya tepeden uzun uzun baktık.